ERA Contour B.V.
Zilverstraat 39
2718 RP Zoetermeer
T. 079 3170 170
info@eracontour.nl
www.eracontour.nl
ERA Contour B.V.
Zilverstraat 39
2718 RP Zoetermeer
T. 079 3170 170
info@eracontour.nl
www.eracontour.nl
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 6,7
Vakmanschap 7
Advies 6,7
Communicatie 6,3
Prijs/kwaliteit 6,3
18 april 2016
Nieuwbouw: Appartement
Geen communicatie over oplossing van uitstaande gebreken (raam moet sinds eerste oplevering nog steeds vervangen worden) en afdeling service is standaard niet bereikbaar Werk elektricien slecht en verdenking dat om die reden om oneigenlijke reden de garantie is ingetrokken Hang en sluitwerk is slecht alsmede kwaliteit van buitendeur die we al moeten gaan vervangen om mogelijke inbrekers buiten te houden
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 5
Advies 6
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 4
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7
15 april 2016
Nieuwbouw: Appartement
Na oplevering en ondehevig aan voortschrijdend inzicht blijkt dat de "aftersale service" ongeacht eventuele verzachtende voor een net gestart "home dna" systeem veel te wensen over.
Het goede gevoel opgedaan tijdens de bouw, werd behoorlijk geweld aangedaan gedurende de geclaimde reparatie punten na de oplevering.
Het leek er erg op dat het gebouw na oplevering was losgelaten en onder service gebracht, alles weer opnieuw moest worden uitgevonden.
Afhandelings controle binnen het "home dna" systeem is slecht en je kunt je werkleijk afvragen "who is in charge"
Hier valt nog veel te verbeteren en winnen, door o.a. bijvoorbeeld een bouw verantwoordelijke voor een bepaalde tijd aan het service team te koppelen.
Tijdens bouw goede communicatie met juiste meerwerk target afstemmingen.
Goede bouw begeleiding en voortgang bezoek mogelijkheden. Goede kwaliteit en prijsstelling al had er iets meer ruimte in afwerkingskwaliteit afweging voor onderaannemers gegund moeten zijn.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 8
14 april 2016
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zie mijn vorige opmerking.
Verschaf snel duidelijkheid (vroeg in het project) wat wel en niet kan (Managing expectations) en ben consequent daarin (dus als een extra raamkozijn echt niet kan, dan is het niet prettig dat 3 maanden later blijkt dat het bij de buren wel kon....)
Bouw verliep niet vlekkeloos en traag. Er waren veel Problemen met de oplevering en het aantal opleverpunten. Wat desondanks voor Era spreekt is dat zij altijd de intentie hebben gehad zaken goed op te lossen voor ons en uiteindelijk afspraken zijn nagekomen. Desondanks zou een strakkere planning en aansturing m.i. veel operationele "ellende" hebben kunnen voorkomen.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 6
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
09 april 2016
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Duidelijk voorbeeld van een "grote productie aannemer". Zoveel mogelijk woningen in een zo kort mogelijke tijd opleveren, wat ten koste gaat van de netheid en afwerkkwaliteit. Daarnaast is de vooraf geschatte opleverdatum zo'n 5 maal uitgesteld, zonder acceptabele argumenten.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6