ABB Bouwgroep
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
info@abbbouwgroep.nl
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
info@abbbouwgroep.nl
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,1
Afspraken nakomen 9,4
Vakmanschap 9,4
Advies 9,2
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 8,5
13 maart 2021
Nieuwbouw: Appartement
Geluidsoverlast
En nog steeds is de geluidsoverlast van de waterleiding niet opgelost, mijn buurman klaagt er nu ook over en er zullen nog meer mensen bij komen. De waterleiding maakt zoemend geluid en het is storend, Dit heb ik nog nooit eerder in een andere huis/flat meegemaakt. Doe er wat aan, ik heb geen woon plezier door jullie slechte bouw. Ik ben nu al een maand bezig 4 x gebeld naar rijswijk wonen, die stuurt mijn bericht naar jullie, en jullie doen niks
Het gaat om een woning van rijswijk wonen gebouwd door jullie , Nannie van wehlstraat.
En btw mijn vorige reactie hebben jullie ook niet geplaats.
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
10 maart 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Verbouw: Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
Een nieuwe woning in een aantal maanden gaat ten koste van de kwaliteit!
De woning is sneller gebouwd dan verwacht. ABB bleef tot aan de maand van de oplevering volhouden, volgens de originele verwachting de woningen op te leveren, dit bleek nagenoeg niet zo te zijn.
Gedurende de bouw is er geen ruimte geweest voor aanpassingen. Ook het duidelijk adviseren en meedenken is niet iets wat je kunt verwachten van de kopersbegeleiding. Daaropvolgend helaas te maken te krijgen met een ‘proleterige’ uitvoerder, die de zaken probeert af te schuiven op 'de norm' of 'de fout' van de koper zelf.
Tijdens en na de oplevering zijn er diverse gebreken geconstateerd en gemeld, maar geen proactieve opvolging vanuit ABB. De communicatie, daar schiet het telkens tekort. Als koper, ben je dan genoodzaakt zelf ABB na te jagen om de diverse gebreken zo snel en goed mogelijk opgelost te krijgen. De uitvoering en vastlegging van de servicemeldingen worden nauwelijks gecontroleerd, waardoor deze veelal worden gesloten zonder dat dit bij de koper is gecheckt.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
08 maart 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Geen flexibiliteit. Bouwt snel, maar niet secuur (grote stappen snel thuis). Stroeve communicatie.
Bouwproces ging erg snel, maar bouwer is niet flexibel. Woonbegeleiding liep erg stroef. Wordt niet met je meegedacht.
Na oplevering zeer slecht contact. Meerdere tickets ingediend waarop je geen reactie ontvangt. Nazorg er is niet.
Orde en netheid 3
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 3
Advies 3
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 3
06 maart 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Kwalitatief slecht bouw afgeleverd
Niet prettig.
Slechte informatievoorziening vanaf het begin. Tijdens de bouw niet meegenomen in nieuwsbrieven waardoor we niet op de hoogte waren van de oplevering van de woning grofweg 3 maanden eerder. Door de slechte informatie werd het totaalprijs elke keer duurder dan geraamd door de makelaar.
Opleveren voor kerst en daarna gehele kerstperiode niemand bereikbaar voor storingen, defecten en gebreken.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 4
Advies 4
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 2
02 maart 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
ABB gaat voor winst boven woongenot
Helaas heb je geen keus in aannemer als je een nieuwbouwwoning op een bepaalde plek wilt. Met name de communicatie tijdens en vooral ná oplevering over gebreken is soms ronduit schofterig. De uitvoerder heeft met meerdere buren ruzie gezocht en probeert alles weg te wuiven als zijnde 'de norm' of 'je eigen schuld' of 'daar doen we niks mee'. De beleving van de bewoners, getuige ook de emoties van vele buren, wordt hierdoor heel snel negatief.
De servicemeldingen blijven weken zo niet maanden liggen omdat er ze er niks aan (willen) doen.
Kopersbegeleiding vooraf was prima.
De projectleider hield stug vol aan de originele planning terwijl iedereen al wist dat het maanden eerder opgeleverd zou worden. De mensen op bouwplaats konden je dat ook feilloos vertellen. De projectleider maakte absoluut geen sterke indruk.
Al met al geen waar voor je geld, maar ja je hebt geen keus en dat weet ABB ook dus daar handelen ze ook naar.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 3
Advies 8
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 2
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
27 februari 2021
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Verbouw: Serre/overkapping, Zonnepanelen/zonneboiler
Mijn huis is afgebouwd, en wij zijn blij met onze nieuwe woning en woonplek
Het contact met de kopersbegeleider voldeed niet aan onze verwachtingen.
Het bouwproces is sneller verlopen dan gepland, alle werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Het contact met de opzichter werkt uiteindelijk naar behoren.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 6
Advies 5
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 6
27 februari 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Binnen een jaar konden wij onze droomwoning betrekken
Gedurende de bouw geen of nauwelijks hinder ondervonden van de geldende coronamaatregelen. Duidelijke communicatie en vriendelijke afhandeling van zaken. Erg tevreden met het resultaat en de kwaliteit.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 7
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7