Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 9,2

Afspraken nakomen 9,4

Vakmanschap 9,4

Advies 9,2

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 8,5

10 maart 2021

Anoniem, Pijnacker

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Verbouw: Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler

Een nieuwe woning in een aantal maanden gaat ten koste van de kwaliteit!

De woning is sneller gebouwd dan verwacht. ABB bleef tot aan de maand van de oplevering volhouden, volgens de originele verwachting de woningen op te leveren, dit bleek nagenoeg niet zo te zijn. Gedurende de bouw is er geen ruimte geweest voor aanpassingen. Ook het duidelijk adviseren en meedenken is niet iets wat je kunt verwachten van de kopersbegeleiding. Daaropvolgend helaas te maken te krijgen met een ‘proleterige’ uitvoerder, die de zaken probeert af te schuiven op 'de norm' of 'de fout' van de koper zelf. Tijdens en na de oplevering zijn er diverse gebreken geconstateerd en gemeld, maar geen proactieve opvolging vanuit ABB. De communicatie, daar schiet het telkens tekort. Als koper, ben je dan genoodzaakt zelf ABB na te jagen om de diverse gebreken zo snel en goed mogelijk opgelost te krijgen. De uitvoering en vastlegging van de servicemeldingen worden nauwelijks gecontroleerd, waardoor deze veelal worden gesloten zonder dat dit bij de koper is gecheckt.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 4

Advies 2

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 3

2