30 mei 2021
Anoniem, Zoeterwoude
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Onbeleefd, niet klantgericht, stelt commercieel belang boven klanttevredenheid
Van Rhijn is een bouwbedrijf wat hun eigen commercieel belang ver boven die van hun kopers stelt. Tijdens het bouwproces is er slechts 1 kijkmoment/voorschouw/inmeetmoment geweest 3 maanden voor oplevering. Een 2e moment dichter op de oplevering zou erg gewenst zijn ivm planning 3e partijen.
Tijdens oplevering mocht er slechts 1 van de kopers aanwezig zijn. Erg vervelend want 2 paar extra ogen zijn erg gewenst tijdens een inspectie van 180m2 om 8 uur sochtends. Eventuele gebreken die 1 dag na oplevering zijn geconstateerd na schoonmaak werden niet serieus genomen (Beschadigde glazen douchewand, badkamer/toilettegels) en waren niet hun verantwoordelijkheid. De koper wordt geacht bij aangepaste omstandigheden en planning door Corona coulance te tonen richting de bouwer, echter geldt dit andersom niet. De spelregels blijven zoals gebruikelijk. Zelfs na escalatie richting directie verandert de toon niet. Uiteindelijk zijn de klachten opgelost, uit coulance.....
Medewerkers van nazorgafdeling zijn erg onvriendelijk, nemen je niet serieus en zetten klachten op afgehandeld terwijl ze niet opgelost zijn. Hierbij wordt vriendelijk geschreven "Wij hopen dat u er tevreden mee bent". Erg vreemde gewaarwording.
Wanneer klachten wel worden opgepakt duurt het weken voordat de onderaannemer contact opneemt. De snelheid van de opdracht vanuit Van Rhijn richting de onderaannemer is daarvan de boosdoener, zo geven de onderaannemers zelf aan.
Kortom, we zijn blij met de woning, maar minder blij met de bouwer.