Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
www.vanrhijnbouw.nl
Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
www.vanrhijnbouw.nl
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8,3
Advies 7,4
Communicatie 7,2
Prijs/kwaliteit 7,5
24 juni 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Keuken, Badkamer, Onderhoud/service
Zeer niet meelevend met de koper
Was niks mogelijk kwa extra opties die niet op de lijst stonden of als je een week te laat was kon het niet meer. Zorgelijke klachten worden niet waar genomen en afgedaan met een kopie van internet.
Word geen verantwoordelijkheid genomen in de klachten. Word gewezen wat de koper fout doet en niet van rhijn bouw. Bijdeze nodig ik u graag uit tot een gesprek dat jullie ook je verhaal kan doen dat ik kan begrijpen waar het vandaan komt.
0639634497
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 4
07 juni 2021
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Vloer, Keuken
Niet klantvriendelijk en weinig ruimte voor persoonlijke wensen
Het bedrijf heeft geen ruimte en flexibiliteit voor persoonlijke aannemelijke wensen.
Werken vanuit standaarden. Veel extra dingen zoals de keukenaansluiting op een andere plek kunnen niet.
Take it or leave it mentaliteit. Dat is jammer.
Orde en netheid 3
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 3
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
31 mei 2021
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Zeer telleurstellend
Denk nog eenmaal goed na voordat je een woning koopt die gebouwd wordt door Van Rhijn Bouw. In deze tijden van schaarste zijn er wellicht weinig andere mogelijkheden, maar realiseer dat deze aannemer niet bereid is om ook maar iets aan te passen naar de wensen van een koper. De communicatie is bovendien van een ontzettend laag niveau, de kopersbegeleiders hebben in veel gevallen geen idee waar ze het over hebben. Ook tijdens de bouw volop misverstanden en na oplevering moet je minimaal 'n aantal maanden geduld hebben voordat men de opleverpunten heeft afgehandeld (als ze dat al doen). Een proces vol frustraties die het plezier van een nieuwe woning eigenlijk totaal heeft weggenomen.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
30 mei 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Onbeleefd, niet klantgericht, stelt commercieel belang boven klanttevredenheid
Van Rhijn is een bouwbedrijf wat hun eigen commercieel belang ver boven die van hun kopers stelt. Tijdens het bouwproces is er slechts 1 kijkmoment/voorschouw/inmeetmoment geweest 3 maanden voor oplevering. Een 2e moment dichter op de oplevering zou erg gewenst zijn ivm planning 3e partijen.
Tijdens oplevering mocht er slechts 1 van de kopers aanwezig zijn. Erg vervelend want 2 paar extra ogen zijn erg gewenst tijdens een inspectie van 180m2 om 8 uur sochtends. Eventuele gebreken die 1 dag na oplevering zijn geconstateerd na schoonmaak werden niet serieus genomen (Beschadigde glazen douchewand, badkamer/toilettegels) en waren niet hun verantwoordelijkheid. De koper wordt geacht bij aangepaste omstandigheden en planning door Corona coulance te tonen richting de bouwer, echter geldt dit andersom niet. De spelregels blijven zoals gebruikelijk. Zelfs na escalatie richting directie verandert de toon niet. Uiteindelijk zijn de klachten opgelost, uit coulance.....
Medewerkers van nazorgafdeling zijn erg onvriendelijk, nemen je niet serieus en zetten klachten op afgehandeld terwijl ze niet opgelost zijn. Hierbij wordt vriendelijk geschreven "Wij hopen dat u er tevreden mee bent". Erg vreemde gewaarwording.
Wanneer klachten wel worden opgepakt duurt het weken voordat de onderaannemer contact opneemt. De snelheid van de opdracht vanuit Van Rhijn richting de onderaannemer is daarvan de boosdoener, zo geven de onderaannemers zelf aan.
Kortom, we zijn blij met de woning, maar minder blij met de bouwer.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 7
Advies 4
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 7