01 maart 2017
Anoniem, Zeewolde
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Digitaliseer processen en wees meer transparant in de communicatie en opvolging. Zorg bijvoorbeeld voor een forum met vraag en antwoord en digitaliseer het opleverproces voor de koper, onderaannemers en de ontwikkelaar. Zo is voor iedereen inzichtelijk wat de status is van wat.
De bouw verliep qua doorlooptijd voorspoedig. Aan het begin van de bouw was aangegeven najaar 2016 en dit is ruimschoots gehaald. Er was wel een aantal opleverpunten en een aantal discussiepunten bij de oplevering van de woning. De communicatie vanuit de ontwikkelaar / aannemer vond ik zeer onvoldoende. Tijdens de fase waarin keuzes gemaakt konden worden en vragen gesteld, kon er meer openheid en transparantie verschaft worden. Gegeven advies vanuit de bouwer leidde tot opleverpunten.
In het nazorg traject moest ik als koper zelf elke keer achter de informatie aan gaan, zelf opvolgen wat de status was van de opleverpunten. Ook moeten constateren dat de visie van de bouwer en de realiteit met betrekking tot hetgeen was opgeleverd niet overeenkwamen. Hier moest ik dan zelf nog weer achteraan gaan om het geregeld te krijgen. Met betrekking tot de discussiepunten, daar moest ik zelf achteraan gaan en vernemen dat het volgens de aannemer klaar was.